Hulp nodig?
ALLEEN IN DE APP! -5% korting op je eerste bestelling. Coupon: APPLOVERS

Algemene voorwaarden

AMCORE BALANCE, S.L. (hierna “AMCORE BALANCE”, “De verkoper” of “Naturitas”) stelt u een online aankoopdienst ter beschikking waarmee u alle beschikbare producten op onze website kunt kopen.

We nodigen u uit om de Algemene Voorwaarden (hierna “AV”) te raadplegen die de voorwaarden regelen waaronder het gebruik van deze Website wordt beheerst en de aankoop van producten via de website www.naturitas.nl (de “Website”).

Deze AV zijn opgesteld in overeenstemming met de Europese Unie en de Spaanse wet 34/2002 van 11 juli over "Diensten van de informatiemaatschappij en elektronische handel" en het "Koninklijk wetsbesluit 1/2007" van 16 november, door dat de geconsolideerde tekst van de "Algemene wet ter verdediging van consumenten en gebruikers" en andere aanvullende wetten.

ARTIKEL 1 - Algemene en contactgegevens

Deze website is eigendom van AMCORE BALANCE, een Spaans bedrijf met CIF: B- 66291097, geregistreerd in het “Registro Mercantil de Girona” in Volume 3.308, folio 209 en bladnummer GI-67334, Inschrijving 11 en de contactgegevens zijn:

AMCORE BALANCE, S.L. met CIF B-66291097
Calle Pollancre 10 - 17452 Massanes
E-mail: [email protected]

ARTIKEL 2 - Voorwerp

Het doel van deze algemene voorwaarden is enerzijds om potentiële kopers te informeren over de voorwaarden en modaliteiten waaronder AMCORE BALANCE de verkoop en levering van de gevraagde producten zal uitvoeren en anderzijds om de rechten te definiëren en verplichtingen van de partijen in het kader van de verkoop van producten door AMCORE BALANCE aan de klant (hierna "Koper"). Deze AV zijn zonder beperking of voorbehoud van toepassing op alle verkopen van producten die AMCORE BALANCE via de website aanbiedt.

Daarom impliceert het plaatsen van een bestelling voor producten die te koop worden aangeboden op de AMCORE BALANCE-website voor de Koper de volledige en volledige aanvaarding van deze AV, waarvan de kennis voorafgaand aan de bestelling door de Koper wordt erkend.

AMCORE BALANCE behoudt zich de mogelijkheid voor om de huidige AV eenzijdig te wijzigen. De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de bestelling, zijn echter de algemene voorwaarden die de klant heeft geaccepteerd op het moment van het plaatsen van de bestelling.

Deze CGV's worden aangevuld met de algemene gebruiksvoorwaarden van de website, het privacybeleid en het cookiebeleid.

ARTIKEL 3 - Totstandkoming van de overeenkomst en bestelling

3.1 Prijzen

De prijs van de producten is de prijs die wordt vermeld op de website op het moment dat we uw bestelling accepteren (hierna "Bestelling"). Onder Bestelling wordt verstaan ​​wat is gedefinieerd in sectie 3.4 van deze AV). De prijs die op de website wordt weergegeven, kan op elk moment worden gewijzigd door AMCORE BALANCE, de prijs die wordt toegepast op de prijs die op het scherm wordt weergegeven op het moment van de aankoop. De prijs is inclusief eventuele belasting over de toegevoegde waarde (btw), maar niet de verzendkosten.

AMCORE BALANCE zal haar uiterste best doen om regelmatig eventuele fouten in de prijzen van de op de website aangeboden producten te controleren en te verifiëren. In het geval van een fout in de prijzen die op de website worden weergegeven, zal AMCORE BALANCE als volgt handelen: (a) Als de juiste prijs lager is dan de prijs die op de website wordt weergegeven, zal AMCORE BALANCE zijn leden de lagere prijs in rekening brengen en overgaan tot de Producten verzenden; (b) Als de juiste prijs hoger is dan de prijs die op de website wordt weergegeven, zal AMCORE BALANCE contact opnemen met de koper voor passende instructies om door te gaan met de bestelling of om de bestelling kosteloos te annuleren.

Naast de prijs moet u onze bezorgkosten betalen zoals vermeld op de website op het moment dat we uw bestelling accepteren - tenzij u in aanmerking komt voor gratis verzending. Het bedrag van deze kosten is afhankelijk van de leveringsmethode en het afleveradres dat u opgeeft in uw bestelling. De specificaties van de verschillende verzend- en leveringsmethoden zijn vastgelegd in sectie 5.1 van deze AV en zullen op de Website worden herinnerd. De verzendvoorwaarden kunnen op elk moment door AMCORE BALANCE worden gewijzigd.

De prijzen zijn inclusief de belasting over de toegevoegde waarde (btw), de indirecte algemene belasting van de Canarische Eilanden (IGIC) of de productie-, diensten- en invoerbelasting (IPSI) die, waar van toepassing, kan overeenkomen en van toepassing kan zijn op de datum van de bestelling in overeenstemming met met huidige regelgeving. Elke wijziging van het toepasselijke tarief heeft automatisch invloed op de prijs van de producten die AMCORE BALANCE op de Website verkoopt.

Voor leveringen buiten de Europese Economische Gemeenschap (EEG) en de ultraperifere gebieden, en tenzij anders vermeld op de website, zijn de douanekosten de verantwoordelijkheid van de klant, aangezien het belastingen van het ontvangende land zijn en deze kosten geen verband houden met distributiediensten.

3.2 Productkenmerken

De klant kan een of meerdere producten selecteren uit de verschillende categorieën die door AMCORE BALANCE op de website worden weergegeven.

Zonder enig nadeel voor de bestellingen die door de klant zijn gedaan, heeft AMCORE BALANCE de bevoegdheid om op elk moment de catalogus van producten die te koop zijn op de website te wijzigen, in het bijzonder als gevolg van beperkingen die aan hun leveranciers zijn gebonden.

Volgens de toepasselijke norm zal de klant, voordat hij de bestelling plaatst, de fundamentele kenmerken kennen van de producten die hij wil kopen op de website van AMCORE BALANCE.

De producten voldoen aan de eisen van de huidige Spaanse wetgeving. AMCORE BALANCE neemt geen enkele verantwoordelijkheid met betrekking tot het niet naleven van een wetgeving van een land dat niet Spanje is waaraan het product werd geleverd (bijvoorbeeld in het geval van een verboden product, enz.).

Desalniettemin respecteren we bij AMCORE BALANCE de regels en voorschriften van de lokale overheden en doen we ons best om door de douane verboden producten van onze sites te weren.

De Klant is verantwoordelijk voor het verifiëren bij de lokale autoriteiten van het land waar de producten worden geleverd, dat niet Spanje is, de toepasselijke limieten voor de invoer en het gebruik van de producten en diensten die ze willen kopen.

Voor vragen over de producten of aanvullende vragen kan de koper contact opnemen met de klantenservice van AMCORE BALANCE per e-mail op [email protected] of via het formulier.

3.3 Beschikbaarheid

De producten die op de website worden getoond, zijn geldig zolang ze erop worden aangekondigd en in elk geval tot het einde van de voorraad. In het geval dat de producten niet in onze magazijnen zijn, is de geldigheid van de aanbiedingen van AMCORE BALANCE gebonden aan de beschikbaarheid van het product. Op het moment dat de bestelling wordt geplaatst, krijgt de klant informatie over de beschikbaarheid van de producten. Aangezien deze informatie rechtstreeks van onze leveranciers komt, kunnen er uitzonderlijk fouten of wijzigingen zijn die ertoe leiden dat de klant geen echte informatie heeft over de beschikbaarheid van het product tot het moment van aankoop.

In elk geval, als er een volledige of gedeeltelijke afwezigheid van beschikbare producten was na het plaatsen van de bestelling, wordt de klant zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte gebracht van de onbeschikbaarheid van het product. AMCORE BALANCE behoudt zich het recht voor om de bestelling te annuleren of het / de product (en) te wijzigen voor andere (en) van vergelijkbare prijs en kenmerken.

In geval van volledige annulering van de bestelling:

  • De Koper wordt onverwijld en uiterlijk binnen veertien (14) dagen na betaling van de door hem betaalde bedragen terugbetaald.

Bij gedeeltelijke annulering van de bestelling:

  • De bestelling van de klant wordt gevalideerd en het volledige bedrag van de bestelling wordt in rekening gebracht.
  • De levering van de beschikbare producten geschiedt aan de Klant.
  • Zoals hierboven vermeld, behoudt NATURITAS zich het recht voor om het (de) niet-beschikbare Product(en) te vervangen door een of meer gelijkaardige Producten, van minstens dezelfde waarde. Indien hij het/de vervangen Product(en) niet wenst te behouden, heeft de Koper de mogelijkheid om zijn herroepingsrecht uit te oefenen.

3.4 Bestelling

Het plaatsen van een bestelling staat gelijk aan het aanvaarden van deze AV en de verklaring het Privacybeleid en het Cookiebeleid gelezen en begrepen te hebben, onverminderd de bijzondere voorwaarden die de Partijen eventueel overeenkomen.

De klant heeft de mogelijkheid om de details van zijn bestelling te controleren en eventuele fouten te corrigeren.

Vanaf het moment dat de Klant zijn Bestelling bevestigt door te klikken op het pictogram "Bevestigen en betalen" (hierna "Bestelling" genoemd), wordt aangenomen dat hij / zij de inhoud en voorwaarden van de Bestelling in kwestie, de huidige AVV, heeft aanvaard. , het feit dat zijn / haar Bestelling een betalingsverplichting inhoudt, de prijzen, volumes, kenmerken, hoeveelheden en levertijden van de te koop aangeboden producten en aangevraagd door de Klant.

Alleen al door het plaatsen van een bestelling sluit de gebruiker zich automatisch aan bij het Naturitas-puntenvoordeelprogramma. In staat zijn om punten te verzamelen in hun volgende bestellingen en ook de verzamelde punten in te wisselen.

Zodra deze fase is gevalideerd en de bestelling is voorbereid, kan de klant zijn bestelling niet langer annuleren. De verkoop is definitief (onder voorbehoud van de uitoefening door de Klant van zijn herroepingsrecht onder de voorwaarden voorzien in artikel 6 van deze AV). De Bestelling wordt bevestigd door AMCORE BALANCE door een e-mail te sturen naar de Koper (de "Order bevestigings email").

Een tweede email wordt naar de klant gestuurd op het moment dat zijn bestelling wordt verzonden.

AMCORE BALANCE raadt klanten aan deze twee e-mails te bewaren. De klant wordt erop gewezen dat de twee e-mails zullen worden verzonden naar het e- mailadres dat hij / zij ter identificatie zou hebben verstrekt tijdens het registratieproces, voorafgaand aan de bestelling.

Aan de andere kant aanvaardt AMCORE BALANCE geen enkele verantwoordelijkheid in geval van een fout bij het invoeren van het e-mailadres of het niet ontvangen van de bevestigingsmail van de bestelling. In deze gevallen is de verkoop definitief, behalve in het geval van annulering van de Bestelling door AMCORE BALANCE, vooral in het geval van producten zonder beschikbaarheid. De koper kan zijn herroepingsrecht echter uitoefenen onder de voorwaarden voorzien in artikel 6 van deze algemene verkoopvoorwaarden.

Op verzoek van de koper sturen we een e-mail met de btw-factuur. Aanvragen moeten steeds gebeuren binnen de 15 kalenderdagen vanaf de leveringsdatum van de bestelling.

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving behoudt AMCORE BALANCE zich het recht voor om om legitieme redenen elke bestelling te weigeren of te annuleren waarin het aantal producten, het te betalen bedrag (voor een enkele bestelling of voor meerdere verzamelde bestellingen) of andere elementen de ontwikkeling aantonen door de Klant van een economische activiteit die verband houdt met de gevraagde producten of, in het algemeen, elke abnormale Bestelling volgens de jurisprudentie die van toepassing is op de zaak.

Ten slotte behoudt AMCORE BALANCE zich het recht voor om de uitvoering en / of levering van een Order op te schorten of te annuleren, ongeacht de aard en de mate van uitvoering, in geval van niet-betaling of gedeeltelijke betaling van de door de Klant verschuldigde bedragen, in geval van incidenten bij de betaling of in het geval van fraude, voltrokken of gepoogd, gerelateerd aan het gebruik van de AMCORE BALANCE-website, inclusief fraude gepleegd in verband met eerdere bestellingen.

ARTIKEL 4 - Betaling

4.1 Betaal methoden

De betaalmiddelen waarmee u op de Website kunt kopen zijn bankkaart, PayPal, Apple Pay, Klarna. De bankkaarten die op de AMCORE BALANCE-website worden geaccepteerd, zijn de volgende: Visa en MasterCard. Betaling met PayPal is niet compatibel met de coupontoepassing.

Alle bankkaarthouders zijn onderworpen aan validatie- en autorisatiecontroles door de kaartuitgever. Als de uitgever van de betaalkaart van de koper de betaling aan ons weigert of om welke reden dan ook niet autoriseert, zowel voor als na een betaling, zijn wij niet verantwoordelijk voor enige vertraging of niet-levering.

4.2 Betaalmethoden

Alle bestellingen moeten worden betaald in euro's, inclusief alle verplichte belastingen en heffingen. Bankkosten zijn in voorkomend geval voor rekening van de koper (inclusief de veronderstelling van terugbetaling).

4.3 Veiligheid bij de betalings operaties

Om de veiligheid van betalingen met een bankkaart te garanderen, moet de Koper aan AMCORE BALANCE het visuele cryptogram (CVV) meedelen dat op de achterkant van de door de Koper gebruikte bankkaart staat.

In het kader van de strijd tegen internetfraude kunnen de gegevens met betrekking tot de bestelling van de koper worden meegedeeld aan derden die wettelijk zijn gemachtigd of door AMCORE BALANCE zijn aangewezen, met als enig doel de identiteit van de koper te verifiëren, evenals de geldigheid van de bestelling . , het gebruikte betaalmiddel en de verwachte levering.

Zodra deze controle is voltooid, behoudt AMCORE BALANCE zich het recht voor om een ​​fotokopie van het identiteitsbewijs van de Koper en/of enige andere informatie met betrekking tot de identiteit van de Koper te eisen. De Koper heeft een aantal rechten die voortvloeien uit de regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens zoals bepaald in het Privacybeleid van de U-shop.

AMCORE BALANCE gebruikt een beveiligde betalingstool genaamd "ADYEN". De veiligheid van de betaling berust op de authenticatie van de Koper en op de vertrouwelijkheid van alle gegevens. Om deze veiligheid te garanderen, gebruikt de tool geverifieerde cryptografische technieken en voldoet het aan de vereisten die zijn vastgelegd in de verschillende bankregelgeving die van toepassing is in Spanje.

ARTIKEL 5 - Levering en ontvangst

5.1 Algemene voorwaarden

De producten die door de Klant worden aangevraagd in overeenstemming met de bepalingen van deze AV, kunnen naar keuze van de Koper als volgt worden afgeleverd of opgehaald:

- Op het adres dat de Klant zou hebben opgegeven als het afleveradres voor de bijbehorende Bestelling (hierna "Afleveradres").

- Op een door de klant gekozen gemakspunt (alleen beschikbaar in bepaalde landen).

Als de koper van de bestelling afwezig is op het adres dat op het moment van levering is opgegeven, ontvangt de koper of ontvanger van de bestelling een bericht van het bureau (e-mail, sms of post) waarin wordt meegedeeld of zijn bestelling nog een keer zal worden afgeleverd. of zal verkrijgbaar zijn bij een afhaalpunt.

Na 15 dagen vanaf de tweede mislukte afleverpoging, wordt het pakket teruggestuurd naar AMCORE BALANCE en wordt het geld terugbetaald aan de Koper, op welke manier dan ook, naar keuze van AMCORE BALANCE, waarbij de corresponderende retourkosten vooraf worden verdisconteerd.

Geen enkele claim met betrekking tot de levering wordt geaccepteerd wanneer het pakket als afgeleverd verschijnt, waarvoor het computersysteem (identificatie) van de vervoerder betrouwbaar zal zijn.

Voor leveringen buiten de Europese Economische Unie en de ultraperifere gebieden, kan het zijn dat de klant invoerbelastingen, douanerechten of bemiddelingskosten (administratiekosten) moet betalen voor uw bestelling. Deze kosten staan los van uw verzendkosten en worden rechtstreeks gefactureerd door de vervoerder van uw keuze.

5.1.1 Verzendkosten van de Bestelling

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van je bestelling. Zodra je alle producten in je winkelmandje hebt geplaatst en het afleveradres en de verzendmethode hebt aangegeven, kun je de verzendkosten van je aankoop zien.

5.2 Afwijkingen of beschadigde pakketten

5.2.1 Algemene voorwaarden

We raden de klant of de ontvanger van de bestelling aan om op het moment van levering de uiterlijke staat van het pakket en de producten te verifiëren.

In geval van een afwijking gerelateerd aan de verpakking (beschadigde verpakking, open verpakking, vloeistof resten, enz.) Of gerelateerd aan het gevraagde product (en) (product (en) ontbreken, product (en) beschadigd), moet de Klant de overeenkomstige procedure, waaronder de hieronder beschreven (in artikel 5.3.2 en 5.3.3 van deze AV). Het niet naleven van de juiste procedure zal de mogelijkheid van beroep tegen de vervoerder en tegen AMCORE BALANCE uitsluiten. In het bijzonder mag de klant geen restitutie eisen. De Klant, of de ontvanger van de Bestelling, mag AMCORE BALANCE niet eisen om de gevraagde producten te vervangen.

Evenzo heeft de koper of de ontvanger van de bestelling de mogelijkheid om de klantenservice van AMCORE BALANCE te bellen om de modaliteiten voor het retourneren van het/de beschadigde product(en) te weten te komen. In dit geval is de koper verplicht om de procedure voor het retourneren van beschadigde producten te volgen die zou zijn aangegeven door de AMCORE BALANCE-klantenservice. Anders kan de koper geen terugbetaling of vervanging van de betrokken producten eisen.

Productafwijkingen worden niet als zodanig beschouwd als het retourverzoek is gebaseerd op de ontvangst van een product waarvan de verpakking of etikettering verschilt van die op de website van het bedrijf.

Ontvangst van een product met een verpakking of etikettering die afwijkt van die gepubliceerd op de website is het gevolg van updates en rebranding van de producten en hun verpakking door de fabrikant.

5.2.2 Verplichte procedures in geval van een beschadigd pakket

• In het geval van een incident gevonden in aanwezigheid van de vervoerder:

- Weiger de levering en geef het incident duidelijk en gedetailleerd aan de vervoerder door.

- Geef de reden voor de weigering van levering door aan de AMCORE BALANCE-klantenservice.

• In het geval van incidenten die worden gevonden zonder de aanwezigheid van de vervoerder:

- Meld de afwijking aan de afdeling klantenservice van AMCORE BALANCE.

Per e-mail: [email protected]

De melding van incidenten en het formuleren van claims moet zo snel mogelijk gebeuren en in ieder geval binnen 3 werkdagen na levering van het product.

5.2.3 Verplichte procedures in geval van ontbrekend of beschadigd product

De klant moet de afwezigheid of verslechtering van een of meer producten melden aan de afdeling klantenservice van AMCORE BALANCE via de middelen die in het vorige gedeelte zijn gespecificeerd. De AMCORE BALANCE-klantenservice kan alle informatie over de identiteit van de klant of ontvanger van de bestelling opvragen en zoveel mogelijk verificaties uitvoeren als nodig is voor de zaak.

5.3 Levertijden

Levertijden beginnen te tellen vanaf het verzenden van de bevestigingsmail van de bestelling, behalve voor betalingen via bankoverschrijving, die beginnen te tellen vanaf het moment dat de overschrijving is ontvangen door AMCORE BALANCE.

In het geval dat de levertijden worden overschreden om welke reden dan ook anders dan overmacht, heeft de Koper de mogelijkheid om zijn Bestelling te annuleren.

Levertijden voor AMCORE BALANCE bestellingen zijn louter indicatief. Voor sommige Bestellingen kunnen de lucht- of grondtransporttijden echter worden verlengd als gevolg van vertragingen in het lucht- of grondtransport, inhoudingen door de douane (voor landen buiten de Europese Unie) of andere onvoorziene complicaties buiten de controle van AMCORE BALANCE.

ARTIKEL 6 - Rechten en wachttijden

6.1. Wachttermijn

6.1.1. Termijn voor de uitoefening van het recht op wettelijke herroeping

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving beschikt de Klant over een periode van VIERTIEN (14) dagen, vanaf de datum van ontvangst van de Bestelling, om zijn wettelijk herroepingsrecht uit te oefenen zonder verplicht te zijn zijn beslissing te motiveren.

6.1.2. Producten uitgesloten van het herroepingsrecht

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving kan het wettelijke herroepingsrecht niet worden uitgeoefend in het geval van bestellingen met betrekking tot:

- De levering van artikelen die na levering ontzegeld zouden zijn en die om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet kunnen worden geretourneerd.

- Het leveren van verse producten voor onmiddellijke consumptie.

- Hygiëneproducten en intieme verzorgingsproducten zoals menstruatiecups, inlegkruisjes, enz.

Daarom wordt de klant erop gewezen dat hij zijn wettelijke herroepingsrecht niet zal kunnen uitoefenen met betrekking tot artikelen die zijn ontzegeld door de klant waarvan de commercialisering door AMCORE BALANCE risico's met zich meebrengt om redenen van hygiëne of bescherming van de gezondheid van de consument (bijv. , make-up, producten voor onmiddellijke consumptie, voeding, enz.).

6.1.3. Gevolgen van het uitoefenen van het wettelijke herroepingsrecht

Wanneer de producten onderworpen zijn aan het wettelijke herroepingsrecht, kan de Klant die zijn herroepingsrecht uitoefent onder de voorwaarden beschreven in dit artikel, de terugbetaling krijgen van het bedrag dat hij heeft betaald voor de aankoop van de geretourneerde producten. De terugbetaling van het betaalde bedrag moet zonder verder uitstel worden uitgevoerd, en in ieder geval vóór VEERTIEN (14) kalenderdagen vanaf de datum waarop AMCORE BALANCE door de Klant op de hoogte werd gebracht van het herroepingsrecht.

6.1.4. Uitgaven

Conform de geldende regelgeving komen de retourkosten van de producten voor rekening van de Klant.

De kosten van de restitutie bedragen € 4,95 en worden afgetrokken van het terug te betalen bedrag.

6.2. Modaliteiten voor het uitoefenen van het wettelijke herroepingsrecht en het contractuele herroepingsrecht

Om de tevredenheid van de Kopers van de Bestellingen te garanderen, aanvaardt AMCORE BALANCE de retourzending per post van de producten die op de AMCORE BALANCE-website zijn besteld, na de wettelijke termijn vermeld in artikel 6.1.1, in de onderstaande voorwaarden ( hierna "contractueel herroepingsrecht").

6.2.1.Algemene voorwaarden

De producten moeten worden teruggestuurd naar AMCORE BALANCE in een geschikte staat voor verkoop (producten in perfecte staat, vergezeld van hun originele verpakking, accessoires, folder, enz.) Binnen een maximale periode van VIERTIEN (14) dagen vanaf de datum van hun ontvangst. Retourzendingen van producten die na die periode plaatsvinden, worden niet geaccepteerd. De producten moeten vergezeld gaan van het bestelnummer, het is de verantwoordelijkheid van de klant om de producten zo in te pakken dat ze correct aankomen bij de AMCORE BALANCE-faciliteiten.

6.2.2. Terug naar het verzamelpunten van het transportbedrijf

De modaliteiten voor de uitoefening van het contractuele herroepingsrecht zijn beschreven in artikel 6.3 van deze Algemene Verkoopvoorwaarden.

6.2.3. Producten uitgesloten van het contractuele herroepingsrecht

Het contractuele herroepingsrecht kan niet worden uitgeoefend in het geval van Bestellingen voorzien in sectie 6.1.3 van deze CGV.

Bijgevolg wordt de koper gewaarschuwd voor het feit dat hij zijn contractuele herroepingsrecht niet kan afdwingen met betrekking tot artikelen die zijn ontzegeld door de koper en wiens marketing door AMCORE BALANCE risico's met zich meebrengt om redenen van hygiëne of de bescherming van de gezondheid van de consument (bijv.: verzorgingsproducten of make-upproducten). omhoog). Anderzijds mag de Koper zijn contractuele herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot producten die op verzoek van de Koper zijn gepersonaliseerd. Deze bepalingen zullen worden toegepast onverminderd de waarborgen bepaald in artikel 7 van deze CGV, die integraal van toepassing blijven.

6.2.4. Gevolgen van het uitoefenen van het contractuele herroepingsrecht

Wanneer de producten onderhevig zijn aan het contractuele herroepingsrecht, kan de Koper die zijn herroepingsrecht uitoefent onder de voorwaarden voorzien in dit artikel, zowel wat betreft de voorwaarden als wat betreft de teruggave van de producten, van AMCORE BALANCE een terugbetaling krijgen van de geretourneerde producten. producten, evenals de verzendkosten van de Bestelling in geval van retournering van de gehele bestelling.

6.2.5. Rekeningen

De kosten voor het terugzenden van de producten zijn voor rekening van de koper, behalve in geval van gebrek aan overeenstemming van de producten die bij de bestelling zijn geleverd of in geval van beschadigde producten.

6.3. Modaliteiten voor het uitoefenen van het wettelijke herroepingsrecht en het contractuele herroepingsrecht

6.3.1. Algemene bepalingen van toepassing op alle soorten retourzendingen

De producten moeten worden teruggestuurd naar AMCORE BALANCE in een staat die geschikt is voor hun commercialisering (producten in perfecte staat, vergezeld van hun originele verpakking, accessoires, folder, enz.) binnen een periode van maximaal veertien (14) dagen vanaf de datum van ontvangst . Retourzendingen van producten die na genoemde periode plaatsvinden, worden niet geaccepteerd.

De producten moeten vergezeld gaan van het bestelnummer, het is de verantwoordelijkheid van de koper om de producten zodanig te verpakken dat ze correct bij de AMCORE BALANCE-faciliteiten aankomen.

In het geval dat de Koper had geprofiteerd van een aankoopaanbieding op de Website, waarvoor hij onder bepaalde voorwaarden recht had op een of meer producten die werden aangeboden als tegenprestatie voor zijn Bestelling, en dat als gevolg van zijn uitoefening van het recht van herroeping verliest het recht op dit aanbod; De Koper moet, samen met de producten waarop de herroeping betrekking heeft, het aangeboden product of de producten die hij als tegenprestatie voor zijn bestelling heeft ontvangen, retourneren, zodat AMCORE BALANCE zijn verzoek tot herroeping in overweging kan nemen.

De verantwoordelijkheid van de koper kan worden geëist in geval van waardevermindering van het product als gevolg van andere manipulaties dan de manipulatie die nodig is om de aard, de kenmerken en, in voorkomend geval, de goede werking van de producten vast te stellen.

6.3.2. Lever in bij de ophaalpunten van het transportbedrijf

Naast de voorwaarden die zijn vastgelegd in artikel 6.3.1 van deze algemene verkoopvoorwaarden, moet de koper die zijn wettelijk of contractueel recht op herroeping wil uitoefenen door een product per koerier / pakket terug te sturen, de volgende instructies respecteren:

  • Gebruik de originele verpakking voor het retourneren van het/de betreffende product(en).
  • Vraag, print en plak het retourlabel. Om het label te verkrijgen dient u HIER uw gegevens in te voeren.
  • Deponeer de retourzending in het GLS-ophaalpunt.

AMCORE BALANCE accepteert geen zendingen per koerier of pakketbezorging.

In het geval dat de Koper niet effectief aantoont dat hij de afgifte van het product bij de vervoerder of in de vestiging heeft verzekerd, zijn de risico's verbonden aan het retourneren van het product voor rekening van de Koper.

ARTIKEL 7 - Garantie

7.1. Wettelijke garantie

Alle producten die op de Website te koop worden aangeboden, vallen onder de wettelijke garantie in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving en door de garantie tegen verborgen gebreken, waardoor de Klant de geleverde defecte of niet- conforme producten kosteloos kan retourneren.

7.1.1 Wettelijke garantie van conformiteit

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving is AMCORE BALANCE verplicht om producten te leveren die in overeenstemming zijn met het contract en te reageren op elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat op het moment van productlevering. Hij is ook aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die het gevolg zijn van de verpakking, de montage- of installatie-instructies, wanneer deze krachtens het contract op eigen kosten worden uitgevoerd of onder zijn verantwoordelijkheid zijn uitgevoerd.

Om in overeenstemming te zijn met het contract, moet het product:

- Geschikt zijn voor het gebruik waarvoor producten van hetzelfde type gewoonlijk bestemd zijn;

- voldoen aan de beschrijving van de verkoper en beschikken over de kwaliteiten van het product dat de verkoper via de website heeft gepresenteerd;

- De kwaliteit presenteren die de Koper redelijkerwijs mag verwachten, rekening houdend met de openbare verklaringen van AMCORE BALANCE, met name in advertenties of op etiketten. Evenzo is AMCORE BALANCE niet gebonden aan deze verklaringen als zij bewijst dat zij niet op de hoogte was en redelijkerwijs niet op de hoogte kon zijn van de betreffende verklaring, dat deze verklaring was gecorrigeerd op het moment van het aangaan van het contract of dat genoemde verklaring kon de beslissing om het product te kopen niet beïnvloeden.

- De kenmerken vertonen die in onderlinge overeenstemming tussen de partijen zijn bepaald of geschikt zijn voor elk specifiek gebruik dat door de koper is bedoeld en waarvan de verkoper op de hoogte is gesteld en dat deze laatste heeft aanvaard.

De actie die voortvloeit uit conformiteitsgebreken schrijft DRIE (3) jaar voor vanaf de levering van het goed.

7.1.2 Wettelijke garantie voor verborgen gebreken

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving is AMCORE BALANCE verplicht om de verborgen gebreken te garanderen die het verkochte product kan hebben, als ze het ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bedoeld is, of als dit gebruik zodanig is verminderd dat, als ze bekend waren, zou de koper het niet hebben gekocht of er een lagere prijs voor hebben gegeven.

De vordering die voortvloeit uit verborgen gebreken moet door de koper worden uitgeoefend binnen ZES (6) maanden na de ontdekking van het verborgen gebrek.

In het kader van de wettelijke garantie voor verborgen gebreken, verbindt AMCORE BALANCE zich ertoe, na evaluatie van het verborgen gebrek, naar keuze van de Koper:

- Om de volledige prijs van het geretourneerde product terug te betalen of;

- Een deel van de prijs van het product terugbetalen wanneer de Koper ervoor kiest het product te houden.

7.1.3 Uitsluiting van garanties

Producten die door de Klant zijn gewijzigd, gerepareerd, geïntegreerd of beschadigd, zijn uitgesloten van de garantie. De garantie is niet van toepassing op producten die zijn aangetast tijdens het transport of als gevolg van misbruik.

7.2 Uitvoering van wettelijke garanties

In het geval van de wettelijke conformiteitsgarantie, zal de Koper:

- U heeft een periode van DRIE JAAR, te rekenen vanaf de oplevering van de woning, om de rechtsvordering uit te oefenen;

- U bent vrijgesteld van het overleggen van het bewijs van het bestaan ​​van het gebrek aan overeenstemming van het goed gedurende de zes maanden na de levering van het goed.

- Bewaar de aankoopfactuur en/of de leveringsbon van de Bestelling.

De wettelijke conformiteitsgarantie is van toepassing ongeacht enige andere toegestane commerciële garantie.

Voor elke claim met betrekking tot wettelijke garanties moet de Koper contact opnemen met de Klantenservice via de in deze AV vermelde middelen.

Deze bepalingen sluiten het herroepingsrecht voorzien in artikel 6 hierboven niet uit.

De garantie is niet van toepassing op producten die schade hebben opgelopen tijdens transport of als gevolg van onoordeelkundig gebruik.

7.3 Gevolgen van de uitvoering van de garanties

In het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie verbindt AMCORE BALANCE zich ertoe, naar keuze van de Koper:

- Om het product te repareren of te vervangen door een identiek exemplaar op basis van beschikbare voorraden

- Om de prijs van het product terug te betalen wanneer vervanging onmogelijk is.

In het kader van de wettelijke garantie voor verborgen gebreken, verbindt AMCORE BALANCE zich ertoe na evaluatie van het verborgen gebrek, naar keuze van de Koper:

- Om de volledige prijs van het geretourneerde product terug te betalen, of

- Een deel van de prijs van het product terugbetalen wanneer de Koper ervoor kiest het product te houden

ARTIKEL 8 - Handtekening en bewijs

AMCORE BALANCE werkt aan de bescherming van de persoonlijke gegevens van haar klanten en garandeert een hoog niveau van veiligheid; De Klant moet echter ook deelnemen aan de bescherming van zijn persoonsgegevens. In het bijzonder moet de klant de veiligheid van zijn onlinetransacties handhaven, bijvoorbeeld door zijn identificatie (het e-mailadres van de klant) en / of zijn wachtwoord aan niemand mee te delen en het wachtwoord periodiek te wijzigen. AMCORE BALANCE aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de openbaarmaking van de gegevens met betrekking tot de Klant aan enige persoon die gebruik maakt van de identificator (e- mailadres van de Koper) en / of zijn wachtwoord.

Het gebruik van de identificatiecode (e-mailadres van de koper) en / of het wachtwoord van de klant vormt het bewijs van hun identiteit op het moment van validatie van de bestelling.

AMCORE BALANCE aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor het frauduleuze gebruik van deze gegevens. De mededeling van het bankkaartnummer en de definitieve validatie van de Bestelling zullen dienen als bewijs van de aanvaarding van een Bestelling en de afdwingbaarheid van de bedragen die zijn vastgelegd voor de reservering van de producten die in de Bestelling voorkomen. De geautomatiseerde gegevens die worden bewaard in de computersystemen van AMCORE BALANCE en zijn medewerkers, zullen worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen.

ARTIKEL 9 - Klant ondersteuning

Voor aanvullende informatie, vragen met betrekking tot de status van een bestelling of een retourzending, of claim met betrekking tot een bestelling, kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice van AMCORE BALANCE via een e-mail naar het adres [email protected].

ARTIKEL 10 - Verantwoordelijkheid

10.1 Capaciteit

Voorafgaand aan het plaatsen van een bestelling, verklaart de klant dat hij / zij volledig juridisch bekwaam is om gebonden te zijn aan deze algemene voorwaarden. Daarom, in het geval dat een persoon die niet wettelijk bekwaam is een bestelling voor producten op de AMCORE BALANCE-website plaatst, de rechtspersonen die verantwoordelijk zijn voor die persoon (met name ouders of wettelijke voogden) de volledige verantwoordelijkheid voor de bestelling op zich nemen en in het bijzonder, zij zullen de prijs daarvan moeten overnemen.

10.2 Beperking van aansprakelijkheid

De aansprakelijkheid van AMCORE BALANCE voor de verplichtingen vastgelegd in deze AV kan niet worden geëist wanneer de schending van deze verplichtingen te wijten is aan handelingen van derden, zelfs wanneer dergelijke gebeurtenissen voorzienbaar zijn, aan de fout van de Klant of aan het zich voordoen van een omstandigheid. van overmacht, zoals gedefinieerd in de toepasselijke jurisdictie, of van enige andere omstandigheden die redelijkerwijs ontsnappen aan de exclusieve controle van AMCORE BALANCE. De informatie die beschikbaar is op de website wordt uitgedrukt zonder enige garantie, impliciet of expliciet, met betrekking tot de integriteit, nauwkeurigheid, tijdigheid, afwezigheid van inbreuk, beschikbaarheid, betrouwbaarheid of volledigheid van de gegevens, producten, accessoires of diensten die op de website verschijnen of over de geschiktheid van hetzelfde voor het gebruik dat de klant van plan is te maken. AMCORE BALANCE WIJST ELKE VERANTWOORDELIJKHEID AF VOOR SCHADE, DIRECTE EN INDIRECTE, VOORZIENBAAR OF NIET, DIE VOOR HET GEBRUIK VAN DE WEBSITE WORDT GELEDEN. IN DE AANSPRAKELIJKHEID DAT AMCORE BALANCE AANSPRAKELIJKHEID ZAL WORDEN VASTGESTELD VOOR LETSELS DIE DE KLANT UITSLUITEND NA HET PLAATSEN VAN DE BESTELLING HEEFT OPGELADEN, ZAL DEZE AANSPRAKELIJKHEID BEPERKT ZIJN TOT HET BEDRAG VAN DE BESTELLING DAT DE KLANT AAN AMCORE BALANS WAS BETAALD.

ARTIKEL 11 - Bescherming van personlijke gegevens

Om de Bestelling te verwerken, zal AMCORE BALANCE de persoonlijke gegevens van de Klant verzamelen. De Klant wordt hierbij geïnformeerd dat de verantwoordelijke voor de verwerking van zijn gegevens AMCORE BALANCE is. De klantgegevens zullen worden behandeld in overeenstemming met de bepalingen van de organieke wet 3/2018, van 5 december, op de algemene verordening gegevensbescherming (EU) 2016/679 van 27 april 2016 (AVG) met betrekking tot de bescherming van natuurlijke personen met met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en het vrije verkeer van deze gegevens, daarom informeren wij u dat uw gegevens zullen worden behandeld met als hoofddoel het onderhouden en beheren van de contractuele relatie met de Klant. Geef ook aan dat u het recht heeft op toegang tot, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals andere rechten die worden beschreven in het privacybeleid.

ARTIKEL 12 - Amcore Balance is geen gezondheidsadvideur

De website is niet bedoeld om diagnose, behandeling of medisch advies te geven. Producten, diensten, informatie en andere inhoud die op de website wordt aangeboden, inclusief informatie die rechtstreeks op de website kan worden verstrekt of door te linken naar websites van derden, wordt alleen ter informatie verstrekt. Raadpleeg een arts of andere zorgverlener over eventuele medische of gezondheidsgerelateerde diagnoses of behandelingsopties.

Informatie die op de website en gekoppelde websites wordt verstrekt, inclusief informatie met betrekking tot medische en gezondheidsaandoeningen, behandelingen en producten, kan in beknopte vorm worden verstrekt. Informatie op de website, inclusief productlabels of verpakkingen, mag niet worden beschouwd als vervanging voor advies van een professionele zorgverlener. De website raadt zelfmanagement van gezondheidsproblemen niet aan. De informatie op de website is niet volledig en omvat niet alle ziekten, aandoeningen, lichamelijke aandoeningen of hun behandeling. Neem onmiddellijk contact op met uw arts als u gezondheidsgerelateerde vragen heeft. Negeer of stel medisch advies nooit uit op basis van informatie die u mogelijk op de website hebt gelezen.

Links naar of toegang vanaf websites of bronnen van derden is geen goedkeuring van enige informatie, product of dienst. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud of prestaties van websites van derden. Het gebruik van websites van derden is op eigen risico.

U mag de informatie of diensten op de website niet gebruiken om gezondheidsproblemen te diagnosticeren of te behandelen of om medicijnen of andere behandelingen voor te schrijven. U moet altijd uw zorgverlener raadplegen en de informatie van de productfabrikant en elk productlabel of -verpakking lezen, voordat u een medicijn, voedings-, kruiden- of homeopathisch product gebruikt of voordat u aan een oefen- of dieet programma begint of een behandeling voor uw gezondheid start. kwestie. Individuen zijn verschillend en kunnen verschillend reageren op verschillende producten. U dient uw arts te raadplegen over interacties tussen medicijnen die u gebruikt en voedingssupplementen. Opmerkingen die door medewerkers of website gebruikers in een forum op de website worden gemaakt, zijn strikt hun eigen persoonlijke opvattingen, gemaakt in hun eigen persoonlijke hoedanigheid en zijn geen beweringen van ons of vertegenwoordigen onze standpunten of standpunten. Productbeoordelingen door huidige of voormalige werknemers of website gebruikers zijn strikt hun eigen persoonlijke opvattingen, gemaakt in hun eigen persoonlijke hoedanigheid en zijn niet bedoeld als vervanging voor passende medische zorg of advies van een professionele zorgverlener. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige informatie die op de Website wordt verstrekt met betrekking tot aanbevelingen met betrekking tot supplementen voor gezondheids doeleinden.

Controleer altijd het productlabel of de verpakking voordat u een product gebruikt. Als er verschillen zijn, moeten klanten de informatie op het productetiket of de verpakking volgen. U dient rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant voor opheldering over productetikettering en verpakkingsdetails en aanbevolen gebruik.

ARTIKEL 13 - Diversen

13.1 Gedeeltelijke handicap

Als een of meer van de bepalingen van deze AV als ongeldig worden beschouwd of ongeldig worden verklaard door toepassing van enige wet, regelgeving of als resultaat van een definitieve beslissing van een bevoegde autoriteit, behouden de overige bepalingen hun geldigheid en reikwijdte volledig.

13.2 Ontheffing uitsluiting

Het feit dat een van de partijen de rechten die haar ondersteunen niet uitoefent in het geval van een schending door de andere partij van een van de verplichtingen opgelegd door deze AV, kan niet worden geïnterpreteerd als het opzeggen van toekomstige schendingen van de betreffende verplichting.

13.3 Toepasselijk recht en bevoegde jurisdictie

Voor het oplossen van enige discrepantie die kan ontstaan ​​met betrekking tot deze Algemene Voorwaarden en ander beleid van de Website, onderwerpen de partijen zich aan de jurisdictie en competentie van de rechtbanken van Barcelona (Spanje), waarbij uitdrukkelijk wordt afgezien van elk ander forum dat zou kunnen corresponderen. In het geval dat de toepasselijke regelgeving voor de verdediging van consumenten en gebruikers hen echter de mogelijkheid biedt om de jurisdictie te kiezen die overeenkomt met hun woonplaats, kunnen ze handelen in overeenstemming met die regelgeving.

Aan de andere kant, in overeenstemming met artikel 14 van Verordening (EU) nr. 524/2013, informeren we consumentengebruikers dat de Europese Commissie een online platform voor geschillenbeslechting heeft opgericht om geschillen met betrekking tot contractuele verplichtingen die voortvloeien uit online verkoop of service op te lossen. overeenkomsten tussen een in de Unie woonachtige consument en een in de Unie gevestigde onderneming. Gebruikers kunnen aanvullende informatie verkrijgen via de volgende link:

- https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage..

13.4 Geldigheid

De AV worden toegepast gedurende de gehele periode waarin de producten aangeboden door het bedrijf AMCORE BALANCE online blijven en tot het verstrijken van de garantievoorwaarden. In ieder geval blijven de bepalingen van "Artikel 10. Verantwoordelijkheid" van kracht na de beëindiging van de AV.

HERZIENINGSDATUM VOORWAARDEN: JUNI 2023